به اطلاع مردم شریف و ورزش دوست شهرستان اهر می رساند که هیئت ورزشهای همگانی شهرستان اهر در نظر دارد به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجربرنامه دوچرخه سواری و کوهروی را برگزار نماید  و برای شرکت کننده گان به قید قرعه  جوایزی اهدا خواهد شد

برنامه اول : دوچرخه سواری همگانی روزجمعه 11بهمن ماه بمناسبت گرامیداشت ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به وطن از مقابل قطعه شهدا تا استادیوم تختی مقابل اذاره ورزش و جوانانبرگزار خواهد شد  شروع برنامه سر ساعت 9 صبح بوده و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد

برنامه دوم :کوهروی همگانی ازمقابل  قطعه شهدا تا قیزل قیه 18 بهمن ساعت حرکت 9 صبح خواهد بود و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد





تاريخ : دو شنبه 30 دی 1392برچسب:دهه فجر - دوچرخه سواری - پیاده روی ,
ارسال توسط پورشیخ

ورزش، نه تنها ضامن زیبایی جسم و تناسب اندام در افراد ورزشکار می باشد، بلکه موجب بهبود سلامت روان و به طور کلی سلامت همه جانبه در این افراد نیز خواهد شد.

با ورزش در هوای مطبوع و سبک صبحگاه، ریه ها مملو از اکسیژن و هوای پاک و عالی شده و ذهن و جسم انسان، بانشاط و پرانرژی می گردد.

در زیر، به مزایای دیگر ورزش در هنگام صبح اشاره خواهیم کرد:

 

ورزش صبحگاهی به دلیل تنظیم آلارم طبیعی بدن،تاثیرات فوق العاده ای را در سلامتی افراد خواهد داشت.برای اینکه بتوانید صبح زود بیدارشوید، نیاز دارید که شب قبل، پس از صرف شامی سبک و و در زمانی مناسب، سر ساعت معینی هم به خواب روید.زمانیکه بدن به چنین روند منظمی عادت کند، استرس های روحی و فشارهای جسمی، خود به خود کمرنگ شده و در پی آن، جلوگیری از بیماریها و مشکلات جسمی و روحی نیز بسیار آسانتر خواهد شد که البته این موضوع، هیچ ارتباطی به سن و جنس افراد نداشته و همه می توانند از مزایای ارزشمند ورزش بهره مند شوند.

5 مزیت ورزش صبحگاهی

1- همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از اولین مزایای مهم و بااهمیت ورزش در هنگام صبح، تنظیم ریتم شبانه روزی بدن می باشد.این ریتم، یک چرخه 24 ساعته از تغییرات جسمی ، روحی و رفتاری انسان است که با توجه به نور و تاریکی محیط، عکس العمل نشان می دهد .با تنظیم این ریتم، ساعت داخلی بدن هم سیگنال های خواب و بیداری را اعلام کرده و در نتیجه، به بدن کمک می کند تا به آرامش جسمی و روحی دست یافته و ضربان قلب منظم و دقیقی داشته باشد.

2-تحقیقات نشان می دهند که ورزش هایی مثل پیاده روی، شنا، آرام دویدن و سریع راه رفتن، به افزایش سطح کلسترول خوب در بدن کمک می کند که این امر، نقش مهمی در کاهش فشار خون بالا، کاهش  خطرسکته مغزی، بیماری های قلبی  و تنظیم سطح قند خون ایفا می کند.در نتیجه فرد، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرد .

این واقعیت پزشکی کاملا اثبات شده است که افراد کم تحرک، دو برابر افراد فعال، در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی قرار می گیرند.

3-فعالیت های فیزیکی مانع از استرس و آسیب های وارد آمده به مفاصل بدن می شوند و تمرینات ورزشی صبحگاهی منظم و متعادلی که با وزنه انجام شود، خطر افت تراکم استخوانی را بسیارکمتر خواهد کرد.

پیاده روی آهسته، دویدن و شنا، برای افراد مبتدی، بسیار مناسب هستند.

4-کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، یکی دیگر از مزایای ورزش صبحگاهی محسوب می شود.

چربی ،چیزی نیست جز کالری اضافه ای که در بدن ذخیره شده است و ورزش صبحگاهی، منجر به سوزاندن این کالری و چربی های انباشته در بدن شده و همراه بودن آن با رژیمی سالم و متعادل، علاوه بر کاهش وزن سالم و بی خطر، زیبایی و تناسب اندام را در پی خواهد داشت.در ضمن، موجب تقویت گروههای عضلانی بدن و افزایش توان و نیروی بدنی  نیز می شود.

اگر شاخص توده بدنی، BMI ،30 توجه کنید که یا بیشتر از 30 باشد، نشان دهنده این است که شما، سریعا به به یک برنامه ریزی دقیق ورزشی و رژیم غذایی متعادل نیاز دارید. چرا که چاقی و اضافه وزن شدید بدن، خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماریهای قلبی و دیابت نوع 2 را دوبرابر خواهد کرد.

5- فراموش نکنید که یک بدن سالم، ذهن آرامی هم دارد.با ورزش صبحگاهی، ریه ها را از اکسیژن و هوای پاک ، سالم و سبک پر می کنید و اکسیژن بیشتر در خون،موجب عملکرد بهتر مغز ،بهبود هوشیاری ذهنی و طراوت و تازگی جسم و البته افزایش سطح آمادگی جسمانی بدن شده و طبیعتا مانع از بروز افسردگی و اعتماد به نفس پایین در افراد می شود.

دیگر مزایای ورزش صبحگاهی

- ورزش، رفتار و خلق و خوی انسان را بهبود می بخشد.

-کیفیت بهتر خواب را تضمین می نماید.

- موجب بهبود اشتهای فرد در مصرف غذاها و میان وعده های سالم و مغذی می گردد.

- موجب بالا بردن سطح استقامت بدنی و کاهش ابتلا به آسیب های بدن می شود.

- سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث افزایش طول عمر در افراد می شود.

وب سایت مه شو





تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط پورشیخ

اگر دویدن طبق روال و برنامه منظمی باشد فواید زیادی را به هم راه دارد . بعضی از افراد این ورزش را تنها برای تفریح انجام می دهند ولی افرادی که فواید دویدن را به درستی می دانند به طور حرفه ای آن را دنبال می کنند . از جمله ی آنها می توان به کم کردن وزن ، سلامت روح ، استحکام استخوان ها ، شادابی و نشاط که باعث ایجاد روابط اجتماعی بهتر می شود ، اشاره کرد.

اگر قصد کم کردن وزن خود را دارید ، دویدن گامی است بزرگ برای رسیدن به وزن ایده آلتان .

دوید

از آنجایی که این ورزش نیاز به انرژی زیادی دارد ، عاملی است تا بدن برای تأمین این انرژی کالری زیادی بسوازند ، کالری که بدن در هنگام دویدن می سوزاند ، مسلما” از ورزش های دیگر مثل راه رفتن و یوگا بیشتر است . فرمول اصلی کاهش وزن سوزاندن ومصرف مقدار کالری بیشتر از کالری دریافتی است که به بدن رسیده است .

در هنگام ورزش و فعالیت های اضافی بدن کالری اضافی را می سوزاند و برای تأمین کالری مورد نیاز مجبور به استفاده از چربی ها ی زائد می شود. برای کم کردن 5/0 کیلو گرم از وزن باید 3500 کالری سوزانده شود که با احتساب نیاز کالری روزانه بدن برای فعالیت های عادی ، باید 500 کالری اضافه تر سوزانده شود ، خیلی از ورزشکاران حرفه ای براحتی این کالری را در کمتر از یک ساعت می سوزاند . میزان مصرف کالری به هنگام این ورزش بستگی به وزن ، شدت و سرعت دو و عملکرد خود دونده دارد.

دویدن با تعادل فشار خون باعث عملکرد بهتر شریان ها نیز می شود. در این هنگام شریان ها انبساط بیشتری پیدا کرده و جریان خون روان تر می شود، بنابراین با دویدن نه تنها بدنی متناسب خواهید داشت بلکه احتمال وقوع سکته قلبی کاهش و سلامت جسم و روح خود را نیز تضمین می کنید.

 این ورزش از طریق تقویت استخوان ها و ماهیچه ها سرعت سیر پیری را کاهش می دهد ، استخوانها و ماهیچه ها برای پاسخ دهی به حرکات تند ورزشی تقویت می شوند. در مقابل استخوانها و ماهیچه ها ی افرادی که فعالیت روزانه آنها بیشتر نشسته انجام میشود ، ضعیف است . در این افراد استعداد ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است . در مقابل استخوان بندی ورزشکاران قوی تر بوده  و با گذشت سن ،کم تر تحلیل می روند.

دویدن تأثیر زیادی در حفظ و تقویت سلامت روح و روان انسان دارد . طبق آمار بیشتر دونده های ورزشکار دارای روحیه ای شاد و صبوری در مقابل سیر زندگی هستند . موقع دویدن هورمونی به نام اندورفین ترشح می شود که باعث نشاط و شادابی می شود .

 یکی دیگر از تأثیرات این ورزش کاهش استرس است و یکی از علتهای اصلی آن این است که فرد دونده باید کاملا” حواسش به مهارت انجام دو باشد و خود به خود از افکار روزانه مانند خانواده ، کار و … خارج می شود و به این صورت است که شادابی و سرزندگی جایگزین افسردگی می شود .

شاید خیلی عجیب باشد که دویدن روی افزایش مهارت کنترل و هماهنگی نیز موثر است چرا که هنگام دویدن بروی بعضی از جاده های غیر آسفالت دونده باید تمام حواس و کنترل خود را حفظ کند تا احیانا” با موانعی همچون سنگ ، ریشه های درختان و … برخورد نکند و این خود مهارت خاص نیاز دارد. حتی دونده های حرفه ای در مسیر های صاف و خط کشی شده باید کاملا” تمرکز داشته باشند که از مسیر خارج نشوند .

وب سایت مه شو





تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط پورشیخ
ارسال توسط پورشیخ
ارسال توسط پورشیخ
تاریخچه فدراسیون
 

اطلاعات دقیقی درخصوص وضعیت ورزش همگانی پیش از انقلاب اسلامی، در دست نیست. اما براساس اطلاعات بدست آمده از فدراسیون ورزش همگانی جمهوری اسلامی ایران، تا سال ۱۳۵۸ فعالیت­های ورزش عمومی و همگانی به نام ورزش محلات و زیرنظر تشکیلات جهاد تربیت بدنی انجام می­شد. به تدریج این تشکیلات زیرنظر دفتر امور فرهنگی سازامن تربیت بدنی به فعالیت خود ادامه داد. لیکن به علت وجود برخی از مشکلات از جمله عدم تخصیص بوده لازم، تصمیم گرفته شد که زیرمجموعه­ای از سازمان تربیت بدنی به یک فدراسیون تبدیل شود. با راهنمائی کمیته ملی المپیک در سال ۱۳۷۱ به عنوان یک فدراسیون ورزشی شناخته شد و مانند سایر فدراسیون­ها، طبق اساسنامه خود فعالیت می­کند.

فدراسیون ورزش­ همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی در نزدیک کردن مردم به ورزش دارد به گونه­ای که معتقد است با توجه به سلیقه و علاقه مردم، هر کس، هرکجا، هر وقت با هر بودجه بتواند ورزش کند. یعنی مردم با کمترین امکانات و هزینه به سمت ورزش روی بیاورند و نیز دراین راه تلاش نمایند، تا با همکاری سایر سازمان­ها و ارگان­ها از جمله صدا و سیما و وزارت کشور و شهرداری­ها بستری مناسب برای ورزش آماده سازد و به این منظور از طریق تبلیغات در صدا و سیما و رسانه­های گروهی برای آگاهی مردم به امر ورزش ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنواره­ها، مسابقات، سمینارها، کنگره­ها و برگزاری کلاس­های آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز مثل استقرار میزهای سیمانی تنیس روی میز، میزهای شطرنج در اماکن عمومی و ایجاد امکانات و آماده کردن زمین و وسایل ورزشی در اماکن عمومی( برای بسکتبال، والیبال، اسکیت و...) و تهیه پوستر، بروشور، کتاب، لباس و توزیع آنها در بین مردم سعی در گسترش ورزش و در نتیجه تندرستی و سلامتی در بین جامعه شود. این فدراسیون با زیرگروه­های خود که تحت عنوان انجمن و هیأت می­باشند، با توجه به وظایف و اهداف تعریف شده فعالیت می­کند.

فدراسیون ورزش همگانی با ترکیب مجمع عمومی که منتخب نمایندگان و رؤسای هیأت­های ورزش همگانی استان­ها و سازمان­ها می­باشد، به منظور اداره امور ورزش همگانی در قالب انجمن­های تخصصی- ورزشی از کمیته­های مختلفی استفاده می­نماید. فدراسیون ورزش­های همگانی، متولی گسترش فعالیت­های ورزشی مردمی در سطح کشور است. البته بعضی از سازمان­ها نیز بخش­های جداگانه­ای از تشکیلات سازمانی خود را به این امر اختصاص داده­اند. فدراسیون ورزش­های همگانی با هدف ایجاد امکانات و بسترسازی مناسب به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مردم و سلامتی، تندرستی، کارائی و بهره­وری هرچه بیشتر ایجاد شده است. فدراسیون ورزش­های همگانی با توجه به مسئولیت ساماندهی، طراحی و اجرای فعالیت­های ورزشی، چهارمحور اصلی و سه برنامه برای سلامت و تندرستی مردم طراحی نموده است که با توجه به گستردگی و وسعت عمل آن هماهنگی و همکاری سازمان­ها و وزارت­خانه­های مختلف را می­طلبد. چهارمحور اصلی فدراسیون ورزش همگانی چنین اعلام شده است:

  • فرهنگی تبلیغی
  • آموزش و تربیت نیروی انسانی
  • برگزاری مسابقات و همایش­ها
  • ساخت تجهیزات و تهیه امکانات

در این برنامه از هشت نهاد، وزارتخانه و سازمان­های خارج از فدراسیون به عنوان بخش­های لازم برای همکاری بیشتر یاد شده است. وزارتخانه­های کشور، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوریِ، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروهای مسلح و شهرداری­ها در این تقسیم­بندی قرار دارند.





تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط پورشیخ
ارسال توسط پورشیخ

مطرح شده در دیدار با مدال آوران المپیک و پارالمپیک 

١.در میدانهای ورزشی با اخلاق انسان و با جوانمردی ظاهر شوید.

٢.همه باید قلبا از زنان ورزشکار ما که در میدانها با حجاب، باعفاف،با قناعت و با وقار حاضر میشوند تشکر کنند.

٣.همه باید از قهرمانان ورزش جانبازان و معلولین تشکر کنند.

٤.قهرمانان و مدال آوران ما قدر خود را بدانند.

٥.ورزشکار ما بعد از پیروزی شعار یا حسین سر میدهد سجده و شکر گزاری میکند این خیلی کار اثر گذار و مهمی است .

٦.خصوصیات قهرمانی خودتان را حفظ کنید.

٧.در زبان هم ورزش را تبلیغ و توصیه کنید.

٨.تمام آحاد مردم باید به ورزش روی بیاورند.

٩.قهرمانان ملی مروج اخلاق و سنن ایرانی باشند.

١٠.مراتب خطر های اخلاقی ناشی از توجه افکار عمومی باشید.

١١.مغرور نشدن مردمی ماندن،جوانمرد ماندن برای مردم دل سوزان 

١٢.بی اخلاقی در رسانه های ورزشی متوقف شود.

١٣.مسئولین اولویتها را در رشته های ورزشی مورد نظر قرار دهند.

١٤.وقتی از یک مربی داخلی استفاده می کنید خوشحال می شوم و اساس سر افرازی میکنم.

١٥.بعضی از ورزشهای ما قواعد علمی ندارند برای اینها قواعد علمی وضع کنیم.

١٦.ورزش را از لحاظ علمی جلو ببریم.





تاريخ : دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط پورشیخ